• Merkataritza
  • 2024/2/16

Jaurlaritzak "Merkataritza konektatua" plataforma jarri du abian, txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitala eta lehiakortasuna sustatzeko

Konektatutako merkataritza-plataforma

Ekimenak prestakuntza, komunitateak eta baliabideak eskaintzen ditu txikizkako merkataritzaren sektorearen eraldaketa digitala sustatzeko. Sektore hori Espainiako ekonomiaren BPGren % 5 inguru da, eta 1,9 milioi afiliatu baino gehiago ditu Gizarte Segurantzan

"Merkataritza Konektatua" k tresnak eskaintzen ditu saltokiei digitalizazioa eta trantsizio berdea egokitzen laguntzeko, eta sektoreari administrazioetatik eskaintzen zaizkion laguntzak eta dirulaguntzak biltzen ditu.

Era berean, txikizkako merkataritzari lotutako erakunde, administrazio eta partikularren arteko lankidetza-sare nazional bat sortzea sustatuko du plataformak.

Plataforma hori abiarazita, Gobernuak gertuko merkataritzari ematen dion babesa indartzen du, kontsumitzaileen ohitura berriek, salmenta-bide berriek eta trantsizio berdeak sortutako erronkei aurre egin ahal izateko.

Azken hiru urteetan, Jaurlaritzak 415 milioi euro bideratu ditu Berreskuratze Planaren Europako funtsetatik merkataritza-jardueraren lehiakortasuna hobetzen laguntzera, merkatuetarako hiru laguntza-lerroren eta Funts Teknologikoaren bidez.

Xiana Mendez Merkataritzako Estatu idazkariak plataforma aurkeztu du gaur ‘Merkataritza konektatua’, txikizkako merkataritzarako informazio- eta lankidetza-gune bat, haren lehiakortasuna sustatzeko eta eraldaketa digitala laguntzeko.

Plataformak prestakuntza, komunitateak eta baliabideak eskaintzen ditu txikizkako merkataritzaren eraldaketa digitala sustatzeko. Izan ere, Espainiako ekonomiaren BPGaren % 5 inguru osatzen du, eta 1,9 milioi afiliatu baino gehiago ditu Gizarte Segurantzan.

Halaber, online guneak administrazio guztiek sektoreari zuzendutako laguntza eta dirulaguntzei buruzko informazioa zentralizatuko du, bai Administrazio Zentralarena, bai autonomia-erkidegoena eta baita toki-erakundeena ere.

Plataforma hori abiarazita, Gobernuak gertuko merkataritzari ematen dion babesa indartzen du, kontsumitzaileen ohitura berriek, salmenta-bide berriek eta trantsizio berdeak sortutako erronkei aurre egin ahal izateko.

Merkataritzako Estatu idazkari Xiana Mendezentzat, merkataritzaren sektoreak gure ekonomian betetzen duen papera funtsezkoa da hazkunderako eta enplegua sortzeko motor gisa. Jarduera honek etengabeko aldaketa eta erronkei egin behar die aurre, bereziki aurrerapen teknologikoaren eta digitalizazioaren garaian. Hor sartzen dira jokoan berrikuntza eta prestakuntza, haien lehiakortasunerako funtsezko zutabeak baitira..

Eta gehitu zuenmerkataritza merkataritza-transakzio hutsa baino askoz gehiago dela, esperientzia bat dela, komunitate bereko kide diren pertsonen arteko lotura dela. Elkarrekin eraiki dezakegu etorkizuna, eta tradizioak eta digitalizazioak bat egin.

Beti konektatuta, beti elkarrekin

Plataformak, halaber, txikizkako merkataritzari lotutako erakunde, administrazio eta partikular guztiak harremanetan jarriko dituen sare nazional bat sortu nahi du. Lankidetza-gune bat Espainiako merkataritza-sektorearentzat, lehiakortasuna eta prozesuen hobekuntza bultzatzeko.

Horretarako, sarean lan egitea.arrakasta-kasuak partekatzeko eta esperientzia eta ezagutza trukatzeko, jardueraren erronkei aurre egiteko. Hori dela eta, plataformaren leloa "Beti konektatuta, beti elkarrekin" da.

Merkataritza konektatua’ hauek ditu300 multimedia-eduki baino gehiagonegozioen digitalizazioa nola gauzatu, internet bidezko salmentak nola bultzatu, bezeroekiko harremana nola hobetu edo barne-prozesuen optimizazioa nola hobetu, lehiakorragoak izateko, besteak beste.

Plataforma Merkataritzako Estatu Idazkaritzak Madrilgo Unibertsitate Autonomoari eskatutako txosten baten ondorioetatik sortu da, pandemiak sortutako shockaren ondoren hurbileko merkataritzaren beharren erradiografia egiteko. Azterlanak identifikatu zuenez, sektorearen premia nagusiak salmenta-kanalen kudeaketa fisikoa eta digitala ("omnikanala"), informazioaren teknologiak gehiago erabiltzea eta merkataritza txikirako hobekuntza logistikoak ezartzea ziren.

Txostenak jasotzen zuenez, enpresen % 11,78k soilik eskaintzen zuten beren eskaintza komertzialari buruzko informazioa webgune baten bidez, eta % 4,82k aukera ematen zion erabiltzaileari online eskaera egiteko. Are ehuneko txikiagoa, saltokien % 2,94k eskaeraren online jarraipena egiteko aukera eskaintzen zuten.

Hurbileko merkataritza sektore estrategikoa da, eta Espainiako ekonomiaren BPGaren % 5 inguruko ekarpena egiten du, 1,9 milioi afiliatu baino gehiago baititu Gizarte Segurantzan.

Ekimen horrekin batera, Merkataritzako Estatu Idazkaritzak hainbat neurri jarri ditu abian txikizkako merkataritza modernizatzen laguntzeko. Horien artean nabarmentzekoak dira "Merkataritzaren lehiakortasunari laguntzeko programak", Espainiako Merkataritza Ganberarekin egindako urteko hitzarmenaren bidez, bai eta azken hiru urteetan Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez sektoreari emandako laguntzak ere, Europako funtsekin.

2021-2023 aldian 415 milioi euro mobilizatu dira merkataritza-sektorerako Berreskuratze Planaren funts europarretatik, eduki teknologiko, berritzaile eta jasangarriko planak eta proiektuak finantzatzeko Espainiako geografia osoan.

Horien artean, merkatuetara bideratutako hiru laguntza-lerroak sartzen dira (merkatu jasangarriak hiriguneetan; merkatu jasangarriak landa-eremuetan; eta merkataritza indartzea gune turistikoetan), guztira 315 milioi euroko zuzkidurarekin 2021etik 2023ra.

Ildo horiei Autonomia Erkidegoek kudeatu duten Funts Teknologikoaren 100 milioi euro gehitu zaizkie. Dirulaguntza horiek zuzenean zuzentzen zaizkie merkataritza-sektoreko enpresa txiki eta ertainei, merkataritza-sektorearen erosketa-esperientzia, eraginkortasuna eta iraunkortasuna hobetuko duten soluzio teknologikoen proiektuak sustatzeko.