• Comercio
  • 16/02/2024

O Goberno lanza a plataforma ‘Comercio Conectado’ para impulsar a transformación dixital e a competitividade do comercio comerciante polo miúdo

Plataforma Comercio Conectado

A iniciativa ofrece formación, comunidades e recursos para promover a transformación dixital do sector do comercio comerciante polo miúdo, que constitúe preto do 5% do PIB da economía española, con máis de 1,9 millóns de afiliados á Seguridade Social

‘Comercio Conectado’ ofrece ferramentas para axudar aos comercios a adaptarse a dixitalización e a transición verde e recompila as axudas e subvencións que se ofrece ao sector desde as distintas administracións

A plataforma estimulará así mesmo a creación dunha rede de colaboración nacional entre entidades, administracións e particulares vinculadas ao comercio comerciante polo miúdo

Co lanzamento desta plataforma, o Goberno reforza o seu apoio ao comercio de proximidade para que poida facer fronte aos retos xerados polos novos hábitos dos consumidores, as novas canles de venda e a transición verde

O Goberno destinou no tres últimos anos 415 millóns de euros dos fondos europeos do Plan de Recuperación a apoiar a mellora da competitividade da actividade comercial, a través de tres liñas de axudas para mercados e o Fondo Tecnolóxico

A secretaria de Estado de Comercio, Xiana Méndez, presentou hoxe a plataforma ‘Comercio Conectado’, un espazo de información e colaboración para o comercio comerciante polo miúdo, co obxectivo de promover a súa competitividade e acompañar a súa transformación dixital.

A plataforma ofrece formación, comunidades e recursos para promover a transformación dixital do comercio comerciante polo miúdo que constitúe preto do 5% do PIB da economía española, con máis de 1,9 millóns de afiliados á Seguridade Social.

O espazo en liña centralizará así mesmo a información sobre distintas axudas e subvencións dirixidas ao sector por todas as administracións, tanto da Administración Central como das Comunidades Autónomas e as entidades locais.

Co lanzamento desta plataforma, o Goberno reforza o seu apoio ao comercio de proximidade para que poida facer fronte aos retos xerados polos novos hábitos dos consumidores, as novas canles de venda e a transición verde.

Para a secretaria de Estado de Comercio, Xiana Méndez, o papel que desempeña o sector do comercio na nosa economía é crucial como motor de crecemento e xeración de emprego. Esta actividade, enfróntase a cambios e retos constantes, especialmente na era do progreso tecnolóxico e da dixitalización. É aquí onde entran en xogo a innovación e a formación, alicerces fundamentais para a súa competitividade.

E engadiu que o comercio é moito máis que unha mera transacción comercial, é unha experiencia, é unha conexión entre persoas que forman parte dunha mesma comunidade. Xuntos podemos construír un futuro onde tradición e dixitalización coexistan.

Sempre conectados, sempre xuntos

A plataforma pretende así mesmo crear unha rede a nivel nacional que poña en contacto a todas as entidades, administracións e particulares vinculadas ao comercio comerciante polo miúdo. Un espazo de colaboración para o sector comercial español que impulse a súa competitividade e a mellora dos seus procesos.

Para iso, contén un espazo de networking para compartir casos de éxitos e intercambiar experiencia e coñecemento para facer fronte aos retos da súa actividade. Por iso é polo que a lema da plataforma sexa “Sempre conectados, sempre xuntos”.

Comercio Conectado’ conta con máis de 300 contidos multimedia sobre diversos temas que van desde como levar a cabo a dixitalización dos negocios, como impulsar as vendas por internet, mellorar a relación cos clientes ou mellorar a optimización de procesos internos para ser máis competitivos, entre outros.

A plataforma nace das conclusións dun informe encargado pola Secretaría de Estado de Comercio á Universidade Autónoma de Madrid para facer unha radiografía das necesidades do comercio de proximidade tras o shock xerado pola pandemia. O estudo identificaba que as principais necesidades do sector eran a xestión física e dixital das canles de venda (denominada ‘omnicanal’), unha maior utilización das tecnoloxías da información e a implementación de melloras loxísticas para o pequeno comercio.

O informe recollía así mesmo que só un 11,78% das empresas ofrecían información sobre a súa oferta comercial a través dunha páxina web e un 4,82% permitía ao usuario realizar un pedido en liña. Unha porcentaxe aínda menor, o 2,94% dos comercios ofrecían a posibilidade de facer un seguimento en liña do pedido.

O comercio de proximidade é un sector estratéxico que achega preto do 5% do PIB da economía española, con máis de 1,9 millóns de afiliados á Seguridade Social.

Xunto a esta iniciativa, desde a Secretaría de Estado de Comercio puxéronse en marcha diversas medidas para apoiar a modernización do comercio comerciante polo miúdo. Entre elas destacan os ‘Programas de apoio á competitividade do comercio’, a través do convenio anual coa Cámara de Comercio de España, así como as axudas ao sector que se outorgaron no últimos tres anos a través do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, con fondos europeos.

No período 2021-2023 mobilizáronse 415 millóns de euros dos fondos europeos do Plan de Recuperación para o sector comercial coa finalidade de financiar plans e proxectos de contido tecnolóxico, innovador e de sustentabilidade en toda a xeografía española.

Dentro destas, inclúense o tres liñas de axudas destinadas a mercados (mercados sustentables en zonas urbanas; mercados sustentables en zonas rurais; e fortalecemento do comercio en zonas turísticas) cunha dotación total de 315 millóns de euros de 2021 a 2023.

A estas liñas, sumouse 100 millóns de euros do Fondo Tecnolóxico que foi xestionado polas Comunidades Autónomas. Estas subvencións van dirixidas directamente as pequenas e medianas empresas do sector comercial para promover proxectos de solucións tecnolóxicas que melloren a experiencia de compra, a eficiencia e sustentabilidade do sector comercial.