• Dona i Internacionalització
  • 25/4/2023

Comerç aposta per la internacionalització en femení

Dona i Internacionalització

A la seu de l'ICEX, s'ha organitzat una jornada per potenciar la creació d'una comunitat de dones dedicades a la internacionalització de l'empresa i a augmentar la seva presència en l'exterior


Sota el lema “SURT! Juntes més lluny. Internacionalitzar-se en femení”, ICEX Espanya Exportacions i Inversions, òrgan depenent de la Secretaria d'Estat de Comerç, ha organitzat aquest dimarts un esdeveniment encaminat a fomentar la creació de nous contactes entre empresàries, emprenedores i professionals de companyies internacionalitzades.

L'obertura institucional ha estat a càrrec de la secretària d'Estat de Comerç i Presidenta d'ICEX, Xiana Méndez, qui ha destacat que l'aproximació al gènere en les polítiques d'internacionalització és una prioritat per a la Secretaria d'Estat de Comerç. Des de la posada en marxa fa quatre anys de la iniciativa ‘Dona i Internacionalització’, hem avançat en temes com ara dades estadístiques, visibilitat del lideratge femení, finançament i formació.

En la seva intervenció, ha subratllat l'impacte positiu de la diversitat en termes d'eficiència, innovació i creixement en l'empresa i en l'economia en el seu conjunt. En aquest sentit, ha recordat que els estudis demostren que les empreses que compten amb una bona representació de dones en càrrecs directius són un 50% més propenses a tenir millors resultats.

Per la seva banda, la consellera delegada d'ICEX, María Peña, ha assegurat que quan acabi aquest esdeveniment, seguirem treballant cada dia per augmentar la visibilitat de les dones referents i ha presentat un vídeo amb entrevistes en el qual alguns d'aquests grans exemples femenins expliquen les seves experiències.

Durant la jornada s'han aportat consells sobre com aprofitar millor un networking i s'han realitzat dinàmiques per convidar a les participants a presentar-se a si mateixes i les seves empreses i facilitar que flueixi la comunicació i les connexions entre les assistents.

Les recomanacions les ha realitzat Roser Vilaplana, experta en networking i storytelling amb la col·laboració de José Miguel Herrero, fundador i responsable del Club Nunca Comas Solo, i Lola Riosalido, head of Advertising and Events d'Endesa.

L'activitat ha tingut com a objectiu ser un punt de trobada per als assistents en el qual puguin aconseguir informació d'interès, però també conèixer persones amb les quals puguin mantenir el contacte i recolzar-se en la seva carrera professional internacional. Per això es va escollir el titular: Juntes, més lluny!

Dona i internacionalització

El grup de treball “Dona i Internacionalització” de la Secretaria d'Estat de Comerç té la vocació de facilitar a emprenedores, empresàries i directives l'accés a la formació, els serveis d'assessorament, la informació i altres recursos disponibles per recolzar el seu projecte internacional.

Així, a través d'ICEX, s'habilita un espai de trobada en el qual compartir experiències, crear comunitat i establir una xarxa de suports és una més de les seves activitats. A més de nodrir la plataforma ‘Dona i internacionalització’ amb notícies, documents i experiències, disposa d'un grup a LinkedIn.