Tramitación de casos específicos

Que é un caso específico?

Trátase dunha queixa presentada ante o PNC alegando un potencial incumprimento ou mala aplicación das Liñas Directrices por parte dunha empresa multinacional. O PNC actuará de bos oficios, mediando extraxudicialmente entre as partes co obxectivo de que logren alcanzar unha situación de consenso.

Calquera institución ou persoa física ou xurídica pode dirixirse ao momento Nacional de Contacto español para presentar o seu caso, onde se fará constar:

  • A súa identidade.
  • O punto ou puntos das Liñas Directrices que se consideran incumpridos ou mal aplicados, con exposición dos feitos que o xustifican e información que apoie os feitos.
  • O desexo de que o PNC inicie un proceso de “bos oficios” tendente ao logro dunha solución consensuada ao problema.
  • A pretensión do solicitante.
  • Se o solicitante tivo coñecemento de procedementos paralelos, tanto se foi parte dos mesmos coma se non o foi.
  • Se o solicitante tivo contacto coa parte reclamada.
  • Si el solicitante se considera en situación de riesgo de sufrir represalias.
Proceso en 3 fases

Procedemento

Unha vez presentada, a instancia específica pasa por un proceso de catro fases de acordo con a edición de 2023 das Liñas Directrices:

  • Fase 1 – Coordinación entre PNCs. Cando un caso específico afecte aos PNCs de varios países Adherentes, o PNC español informará e coordinarase de boa fe co resto dos PNCs implicados.
  • Fase 2 – Aceptación ou rexeitamento dun caso. O PNC determinará se os problemas merecen un exame máis profundo.
  • Fase 3 – Tramitación dos casos aceptados. O PNC ofrecerá os seus bos oficios ás partes para axudarlles a solucionar os problemas expostos. Seguindo o seu rol de mecanismo de reclamación non xudicial, o PNC tratará de facilitar o diálogo entre as partes e de apoiarlles na procura de solucións mutuamente aceptables e compatibles coas Liñas Directrices.
  • Fase 4 – Finalización do caso. O PNC publicará un Informe Final.

Unha vez concluída a instancia específica, e cando resulte pertinente, o PNC realizará un seguimento da implementación das recomendacións ou, no seu caso, do acordo alcanzado polas partes.

O procedemento completo atópase dispoñible na Guía de Procedemento para a resolución de casos específicos [PDF] [637 KB].

Contacta connosco!

Formulario de Contacto